onsdag 24 september 2014

Mitt självporträtt

Mitt självporträtt

Jag heter Sanna och är 13 år gammal. Jag är född i Lund och bor på Gunnesbo. Min mamma och pappa är ifrån Iran och därför har jag en persisk bakgrund. Jag har en storebror som heter Sepehr och han är 18 år gammal. Jag har bott i Sverige hela mitt liv. 

Jag har gått på dans sedan jag var 7 år gammal, nu går jag fortfarande på dans. Sedan liten har jag älskat att dansa och jag vill verkligen inte sluta med det. Under alla dessa år jag har gått på dans så har jag gått på massor med olika dansstilar som bland annat balett, showdance, cheerleading, zumba, hiphop, hiphop tävling, dancehall, contemporary och så har jag provat på breakdance. Just nu går jag på hiphop och dancehall.

Jag har även gått på handboll, ridning, simning och så har jag gått på en ritskola. När jag var runt 8 år gammal så började jag på handboll men efter ett par år så slutade jag på handboll för många olika anledningar. 

Ibland så gillar jag att läsa böcker och då så läser jag oftast skönlitterära böcker eller fantasy böcker. Förr så läste jag otroligt många böcker men nu har mitt intresse för det sjunkit, men jag läser fortfarande ibland. 

Jag tycker direkt inte att jag har många styrkor men jag tycker att jag är bra på att dansa. Det jag sedan behöver förbättra mig på är min kondition och att jag måste städa noggrannare och vara bättre på att städa. Det är några av mina svagheter. 

När jag var liten hade jag många drömjobb som bland annat att jag ville bli en konstnär och en frisör. Idag så vill jag inte bli något utav detta, dessutom vet jag verkligen inte vad jag vill bli i framtiden. 


Inför årskurs sju så vill jag satsa mer på skolan. Det är nu vi får betyg som kommer att påverka vilket gymnasium jag kommer in på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar